Sunday, April 22, 2012

21.4.2012 NSM Kvalifisering på Storefjell.

En liten oppdatering fra helgens konkurranse:
På NSM kvalliken i år stillte 29stk, nivået hadde steget mye på Apollos.

Vinner av Apollos var Ole Martin med 13rep (med vekt knusing pause, hehe :) )
Vinner av Farmers var Nils Kjetil Sande med 15.47sek
Vinner av Dekk var Lars med 23.44sek

Apollos 112kg 7rep innen 60sek
Samtidig ble Apollos øvelsen litt ødelagt når vekt skivene på stangen begynte å sprikke, det førte til at skivene falt av og utøverene måtte stoppe og fikk en ekstra pause i øvelsen. Dette skjedde nok pga en veldig dårlig løsning på hvordan vekt skivene var oppbygd men samtidig at enkelte utøvere bare slapp stangen fra strake armer og rett i gulvet. Jeg fikk ikke denne lille fordelen når man kan se på filmen hvor kontrolert og seint jeg senker stangen ned. Apollos var jeg egentlig ganske misfornøyd med da jeg bare fikk 7rep, jeg hadde satt meg et minimums mål på 8 og hadde troen på at 9-10 kunne gått. Følte meg ikke sliten da tiden var gått ut osv. så skulle hatt en for å oppdatere meg på tiden.

Farmers 120kg 2x15m 17.69sek
Farmers gikk veldig bra, satt meg et mål om å gå på under 20sek. Så det målet gikk bra da jeg fikk en tid på 17.69sek. Fornøyd her, ikke noe å si på egentlig.

Dekk 400kg 6flipp 26sek
 Var misfornøyd med dekket da jeg ikke klarte målet på under 25sek. Bommet mye på grepet og glapp dekket noen ganger.

Totalt havnet jeg på en 6.plass, så nå er det bare til å gi gass mot Norges Sterkeste Mann 2012 12.Mai i Telenor Arena på Fornebu.

Filmene ble uklare da fokusen var feil men man ser hva som skjer.....

Apollos 112kg 7rep
Glenn, Apollos 112kg 7rep
Farmers 120kg 2x15m 17.69sek
Farmers 120kg 2x15m 26sek
Dekk 400kg 6flipp 26sek
 Glenn, Dekk 400kg 6flipp 45sek

No comments:

Post a Comment